Sunday 19 June 2011

Lapang Sebelum Sempit

1. Tengok JDrama dan anime

Photobucket
Rebound

Buat masa ni aku sedang tengok cerita ni. Kelakar dan tak meleret-leret. (Selamat jalan lah KDrama.)

Download
Sub

Eh kenapa aku download subtitle file dari MF ok jek? (bile OK tu tak payah la tanya atau persoalkan banyak2 nanti tetibe dah tak boleh download karang...)


Photobucket
Ao No Exorcist (The Blue Exorcist)

Lawak lah pulak syaitan biru ni. Boleh pulak masa dalam kandungan ibu diorang, si abang je yang dapat kuasa syaitan yang maha hebat tu sebab si adik terlalu lemah untuk menerimanya. Pfff..


2. Main game

a. Restaurant City di Facebook
b. Canaan Online Browser Game


3. Buku

Photobucket
Islam in Malaysia: Facts and Perceptions

Peh sangat bagus buku ini. Aku tabik la si penulis buku a.k.a bekas mufti Perlis ni. Dia memang seorang muslim moden yang patut diteladani. Bila baca buku ni pastinya korang akan rasa agama Islam ni mudah difahami, diikuti dan dihayati. Aku harap orang tua-tua dan anak-anak muda lagi2 yang berlagak alim ulamak dan pandai sangat agama sampai 'apa pun tak boleh' 'apa pun tak boleh' 'apa pun tak boleh' tu baca la buku ni. Ada versi bahasa Melayu juga. Tapi aku belum habis baca buku ni lagi. Bububu~


Photobucket
Yakjuj & Makjud - Bencana di Sebalik Gunung

Peh buku ni pulak buat aku pening kepala je baca. Merepek-repek duk asyik ulang benda sama dari Bab 1 sampai la ke tengah2 buku. Isi yang patutnya sampai tu tak sampai2 jugak. Aku dah berhenti dah baca buku ni. Patutkah aku teruskan? Ye mungkin nanti aku akan teruskan bila aku punye pening dah hilang. Lagipun aku rasa yang tulis buku ni adalah orang Indonesia. Patutla bahasa dia pun lain macam sikit. Menyesal ke aku beli buku ni? Haah. Adalah sikit.



-

5 comments:

  1. saye sudah tgk Rebound itu smpi Ep4! sudah DL smpi ep 5... agak laju juge kalu DL sblh pg (rmi seeder). wahahahaha, sudah lama daku tidak ketawa terbahak2 spt itu. dan owh.. Mokomichi sgt kakkoi dgn stail rambut begitu! *half-faint*

    ao no exorcist ni junior2 ku di muroran tuh dh lama jd promoter, cuma belum terbukak pintu hati nk tgk je. LOL. akan kucuba menDL nye nnt (streaming mcm hampeh, especially yg Megaupload punye server, sokmonye jd over-access time = org len yg gune berukband pun dok tgk streaming jugak...so impossible la).

    buku... errr.. daku jarang membace recent nih. buku I am No. 4 pn x abes2 lg baca. buku yg rajin bukak skg : buku teks Japanese vocabs level 2 & English grammar Intermediate level - dok buat revision utk kegunaan interview. fufufufu. sungguh bosan bunyinye hidupku!

    ReplyDelete
  2. torrent link!!!~ kena tgk ramai dak seeder nih.... rasanya drama nih penah main kt tv rasanya... cerita bola keranjang kn??? dia ada pakwe tp cm tertarik kt sorang nih... hehehehe... pakwe dia pulak curang...

    buku!!!~ semua buku2 ni bagus tuk dibaca nih... bagus2.... ec tak sempat nak membaca buku...

    ReplyDelete
  3. cik ec! drama nih still on air kt JP la.. bola keranjang? mcm cita Buzzer Beat ja tuh.. kalu Buzzer Beat, YamaPi X Kitagawa Keiko. nih minah yg sama dlm Buzzer Beat dgn mamat dlm Absolute Boyfriend/Gokusen 3 *promoter Rebound x berbayar* LOL

    p/s : x perasan link yg twinnie share tu adalah link D-Addict. dun worry ec, rmi ja seeder dia, cuma utk org yg low connection mcm ev pyh la nk connect ngn seeder yg beribu tuh >_<

    ReplyDelete
  4. yaka? salah channel la nih ...

    ReplyDelete
  5. hmmm bagus la tuh ade kelapangan malayn citer2. sy ni yk dah citer kdrama yang tertinggal. malas pulak rsnya nak tengok. tapi kalo tertengok kat tv tuh rs cm best pulak. tapi nak donlod malas. hehe dok melayan citer2 yg bleh bg gelak je

    ReplyDelete